Sunday, July 6, 2008

JAXB icm JAX-WS bugjes?

Volgens mij heb ik 2 bugs gevonden in JAXB en JAX-WS in Java 6u10. Namelijk:
  1. Ik weet niet precies wat het doet, maar voor e.g. recordTarget wordt een JAXBElement gebruikt, en dat geeft niet het gewenste resultaat. Dus ik heb het hele (lastige) JAXBElement stuk weggehaald en dan werkt het wel goed in Java en in .Net

  2. Bij Observation.value wordt met xsi:type het type van de value opgegeven, alleen in de combinatie JAXB en WebService (JAX-WS) gaat het mis. De datatypes zitten in namespace hl7.org, maar ze hebben daar geen annotatie voor, JAX-WS "vergist zich" dan in de namespace en maakt er store.hl7.umcg.nl van. En dan kan hij het type dus niet vinden. Ik heb handmatig de annotatie van de datatypes uitgebreid met de namespace attribute en voila!

Zie ook HL7Book.

No comments: